O-STA

Kendov dvorec sprejet v Relais & Châteaux

RELAIS & CHÂTEAUX

Relais & Châteaux je prostovoljno združenje, ki se ukvarja s promocijo in marketingom neodvisnih hotelov in restavracij.

Zgodovina Relais & Chateaux

1954 – Marcel in Nelly Tilloy, lastnika Hostellerie la Cardinale v mestu Baix v pokrajini Ardeche ustanovila Relais de Campagne

1972 – Joseph Oliverau in Piere Troisgros ustanovita Relais Gourmands, skupino vrhunskih restavraciji za gurmeje

1975 – ustanovitev združenja Relais & Châteaux in Relais Gourmands

1987 – Régis Bulot postane že tretji mednarodni predsednik po vrsti, ki ga l.2000 francoska vlada za njegove zasluge za mednarodni turizem odlikuje z redom Legije časti

1999 – ugledna ameriška revija Gourmet izbere Relais & Chateaux za najboljšo hotelsko verigo na svetu

Združenje ima danes 452 članov v 47 državah.

V letu 2000 sta Relais & Châteaux in The Leading Hotels of the World ustanovila t.i. "LUXURY ALLIANCE", katere namen je globalna skupna ponudba in dvig razpoznavnosti obeh blagovnih znamk na mednarodnem trgu. Relais & Châteaux pa se v letu 2000 poveže tudi z SILVERSEA – ena najbolj prestižnih ladijskih družb z ladjami za luksuzna križarjenja na svetu.

Relais & Châteaux – Mednarodna struktura

- mednarodni glavni urad ima sedež v Parizu

- predstavništva v New Yourku, Londonu, Berlinu in Tokyu, ki so zadolžena za promocijo R & C v svojih okoljih: navezujejo stike z domačim tiskom, se udeležujejo turističnih sejmov in dogodkov, namenjenih strankam višjega plačilnega razreda, organizirajo t.i. delavnice za agente.

- centralni informacijski in rezervacijski sistem ima prodajna mesta v Parizu, Sao Paulu, Tokyu, Firencah, New Yourku, Buenos Airesu in Sydneyu

Namen verige Relais & Châteaux je:
Pospeševati kulturno in gospodarsko moč svojih edinstvenih hotelov in restavracij po vsem svetu s pomočjo združene promocije vseh članov, z upoštevanjem njihovega izročila, duše in duha Relais & Châteaux.

Kvaliteta temelji na 5 C – (petih ključnih besedah, ki se začnejo s črko "c")

Courtesy (vljudnost), Charm (šarm), Character (karakter), Calm (mir) in Cuisine (kuhinja)

Nadzor kakovosti

Gostje v hotelih Relais & Châteaux pričakujejo:

- visoke standarde, "nebeški" mir, vrhunsko udobje in šarm

Pogoji za včlanjenje v Relais & Châteaux
Relais & Châteaux med svoje vrste ne vabi nikogar, pomembna so priporočila gostov.

Kandidat mora izpolnjevati štiri glavne pogoje, t.j.:

  1. visoka raven hotelske in gostinske ponudbe ( 4 ali 5 zvezdic, odvisno od posamezne države ), rafinirano in prijetno okolje
  2. Kandidati se morajo strinjati z načelom 5 C.
  3. V letu 2000 je bilo v verigo sprejetih 40 novih članov iz 24 držav
  4. Seznam držav in število članov Relais & Chateaux v posamezni državi ali regiji:

Avstralija: 2, Avstrija: 14, Benelux: 14, Češka: 1, Dubai: 1, Francija: 141, Grčija: 1, Irska: 8, Izrael: 2, Japonska: 8, Južna Afrika: 12, Libanon: 1, Malta: 1, Mavricij: 2, Mehika-Karibi-Bermuda: 8, Maroko: 1, Nemčija: 35, Irska: 5, Severna Amerika: 58, Skandinavija: 10, Sejšeli: 1, Slovenija: 2, Španija: 20, Švica z Liechensteinom: 32, Tanzanija: 1, Turčija: 2, Velika Britanija; 23, Zimbabve: 2.

Definicija verige Relais & Châteaux – Relais Gourmands
Hotele, združene v Relais & Châteaux, upravljajo visoko izkušeni in predani profesionalci. V večini primerov so to lastniki in njihovi družinski člani.

Hoteli se nahajajo v mirnih predelih in se odlikujejo s toplim in vljudnim sprejemom.

Hoteli in restavracije Relais & Châteaux so uvrščeni v naslednje kategorije:

Modri ščit: lep, udoben objekt v stilu Relais de Campagne

Rumeni ščit: rafinirano udobje odlične rezidence

Škrlatni ščit: izreden objekt z odlično uslugo in opremo

Rdeča kuharska kapa: restavracija, ki jo odlikuje izredna kuhinja*

*Relais Gourmands predstavljajo restavracijski del R & C – v njih deluje precej vodilnih kuharjev sveta

Dvojni ščit: odlična kuhinja Relais Gourmand in udoben hotel hkrati


V letu 2001 je v R & C včlanjenih 142 relais Gourmands – polovica jih je samo restavraciji, polovica pa hkrati tudi hotelov

Welcome Trophy – podeljuje že dvanajst let Ralais & Châteaux skupaj s šampanjsko hišo Moët & Chandon tistim članom, ki se po anketah gostov posebej odlikujejo z odličnosti sprejema in uslug.

Osrednji rezervacijski sistem Relais & Châteaux na internetu
V letu 2001 se predvideva 55.000 rezervacij v vrednosti 110 miljonov FRF (31 miljonov DEM) ali povečanje za 29% na leto 1999.

Mednarodni vodnik Relais & Châteaux 2001
Mednarodni vodnik R & C je natisnjen v petih jezikovnih variantah: francoski, angleški, nemški, španski in japonski

Distribucija vodnika R & C:

- vodnik je na voljo zastonj v uradih in predstavništvih R & C

- pri vseh 452 članih

Vodnik se deli tudi na glavnih turističnih sejmih in borzah in na vseh posebnih kampanjah, ki jih spozorira Relais & Châteaux


Spletna stran
http://www.relaischateaux.com

Približno 200.000 obiskovalcev in 2.000.000 preglednih strani v mesecu juliju 2.000. Možnost neposredne rezervacije preko interneta.

Partnerji Relais & Châteaux

AT & T, Hertz, Master Card, Silversea Cruise, United Airlines, Louis Roederer, Moët & Chandon, Pommery, Tattinger, Grand Marnier

Partnerji skupaj z verigo zasledujejo zelo podoben končni cilj, to je pritegniti visoko kvalitetno klientelo. Vodnik R & C je na primer na voljo v “Red Carpet Lounges“ United Airlines in po Hertzovih agencijah z avtomobili visoke kategorije.

V letu 2000 je Relais & Châteaux organiziral zelo odmevni prireditvi za agente, novinarje in stranke v večjih mestih ZDA in v Zürichu in Ženevi, v letu 2001 bosta glavni promocijski prireditvi v Münchnu in Berlinu.

Barometer poslovnih aktivnosti l.1999

Vsi člani Relais & Châteaux so v letu 1999 ustvarili 7 milijard FRF (okrog 2 milijardi DEM ) prometa, od tega 41,50 % z namestitvijo v sobah in apartmajih, 56,50% s hrano in pijačo in 2% z drugimi storitvami.

Povprečna zasedenost je bila 63,9%.

Vsi člani skupaj so imeli l.1999 10.500 sob.

Povprečna dosežena cena sobe je bila 1.475 FRF ali približno 420 DEM.

Povprečna dolžina bivanja posameznega gosta je bila 2,7 dni.

22% nočitev so ustvarili poslovni gostje, 78% pa dopustniki.

Največ gostov je bilo iz Severne Amerike – 27%, Nemčije in Avstrije – 21%, Francije – 14% in Velike Britanije in Irske – 13%.

V letu 1999 so postregli 7.7 miljonov obrokov po povprečni ceni 477 FRF

(prib. 135 DEM ), v restavracijah Relais Gourmands pa je bila povprečna cena posameznega kosila ali večerje kar 713 FRF (pribl. 200 DEM ).

Zaposlenih je bilo skupaj 17.043 brez lastnikov oz. direktorjev in 1.752 vajencev ter 1.300 praktikantov – dijakov in študentov gostinskih in hotelskih šol.

Pomen članstva Vile Bled in Kendovega dvorca v Relais & Châteaux

Do tega, da je bila Vila Bled l.1987, to je že tretje leto po njenem ponovnem odprtju širši javnosti, sprejeta v Relais & Châteaux, je prišlo povsem naključno. Nek gost je bil nad svojim bivanjem v nekdanji Titovi rezidenci tako navdušen, da je predlagal, naj se v Relais & Châteaux včlani tudi Vila Bled. Tedanji vodje recepcije in sedanji direktor Janez Fajfar je poslal dopis na sedež združenja v Pariz. Tam so bili nad kandidaturo prvega hotela iz kake socialistične države tako presenečeni, da so sem poslali "vohune". Njihova poročila so bila tako dobra, da so kandidaturo začeli jemati resno in po dobrem letu tudi uradno odgovorili. Na ogled so poslali svojo dolgoletno članico iz Avignona. Tudi njej je bilo všeč in z l. 1987 so Vilo Beld kot prvo v kaki socialističnio državi sprejeli v R & C. Število nočnin, predvsem ameriških gostov, je že v prvem letu poskočilo za celih 40%. Med prvimi domačimi gosti je bil tudi Edvard Svetlik iz idrijske Rotomatike z ženo Ivi. Vilo Bled sta priporočila svojim danskim partnerjem iz podjetja Danfoss. Ivi Svetlik je začela razmišljati, zakaj tudi v domačem idrijskem koncu ni kaj podobnega. Odkupljen je bil Kendov kmečki dvorec in začela se je dolgotrajna in naporna obnova, ki je v nekaj letih privedla do odprtja Kendovega dvorca, ki se mu je z letom 2001 uspelo kot drugemu v Sloveniji uvrstiti v Relais & Châteaux. Vila Bled in Kendov dvorec uvrščata Slovenijo na eno najbol ekskluzivnih turističnih kart sveta, na katero sta s po enim članom od držav v tranziciji uvrščena le še Čaška in Litva. Promociji obeh slovenskih članov kot tudi vse Slovenije veliko pripomore tudi velika naklonjenost mednarodnega predsednika Régis Bulota in iskreno prijateljstvo predtsavnice R & C v Veliki Britaniji, Erike Schüle – Grosso, ki je k nam poslala že vrsto najuglednejših francoskih in angleških novinarjev. Članki, ki so jih za Financial Times, Le Point ali za Observer napisali, se ne dajo kupiti….