O-STA

Ljubljanska fakulteta za elektrotehniko vzpodbuja zanimanje otrok za tehniko

Na OŠ Polhov Gradec so stopili skupaj starši in učitelji z namenom, da otrokom približajo tehniko in predmete, kot so matematika in fizika, ki so običajno precej nizko na lestvici priljubljenosti med učenci. Pred tremi leti so ustanovili delovno skupino Komunikacija za kakovostno osnovno šolo (KoKOŠ), katere osnovni namen je z obšolskimi dejavnostmi in delavnicami za otroke doseči, da otroci dobijo veselje do znanja in veščin, ki jih podaja šola. Tako so v zadnjih letih izvedli delavnico mikroskopiranja in več delavnic matematike z naslovom "Z igro do znanja računstva". Temu cilju se je pridružila tudi Fakulteta za elektrotehniko Univerze v Ljubljani, ki je sponzorirala več delavnic elektrotehnike, ki so jih izvedli za učence in jih bodo izvajali tudi v prihodnje.

Učenje skozi sestavljanje električnega avtomobilčka in poliedrov

V soboto, 3. februarja 2018, so na OŠ Polhov Gradec v sodelovanju s Fakulteto za elektrotehniko UL izvedli prve od novo načrtovanih delavnic robotike in elektronike, kjer so otroci sestavljali električni avtomobilček, ki so ga nadgradili z elektroniko, ki omogoča, da avtomobilček sledi svetlobi. Na kasnejših delavnicah bodo avtomobilček nadgradili še z elektroniko, ki jo bodo programirali in tako na različnih nivojih usvajali znanje programiranja ter razvijali logično mišljenje in sestavljanje procesov iz posameznih enostavnih korakov. Razvoj kompetenc sestavljanja in gradnje procesov je namreč ena od ključnih kompetenc, ki predstavlja konkurenčno prednost na trgu dela že sedaj, še bolj pa v prihodnjih letih in desetletjih. Učenci so se lahko udeležili tudi matematične delavnice, ki jo je izvedel aktiv matematikov šole, kjer so sestavljali poliedre, trirazsežna geometrijska telesa, in tako razvijali tudi kompetence tri-dimenzionalne prostorske predstave.

Možnost rednega izvajanja delavnic v okviru mreže FabLab

Vsi si želijo, da bi se takšne delavnice izvajale redno, saj preko njih najlažje otrokom pomagamo odkrivati smisel znanja ter jim približamo tehniko tako, da jim nudimo tehnične izzive in jim jih pomagamo rešiti. Ena od možnosti za redno izvajanje delavnic je ustanovitev ustvarjalnega laboratorija FabLab Polhov Gradec, v okviru katerega bi lahko preko izvajanja delavnic osnovnemu izobraževanju otrok dodali še njegov komplementarni del. Za kratico FabLab se skriva 'fabrication laboratory' ali odprt, nekomercialni prostor za ustvarjanje, kjer lahko posamezniki uporabljajo najnaprednejše tehnologije. Nacionalna FabLab mreža, katere del bi bil tudi FabLab Polhov Gradec, pa je, z vidika povezovanja izobraževalnega sektorja z gospodarstvom ter ustvarjanja pravih kadrov za prihodnje desetletje, strateškega pomena za prihodnji razvoj Slovenije. Vsa dosedanja prizadevanja skupine staršev in učiteljev OŠ Polhov Gradec se lepo skladajo s filozofijo mreže FabLab, potrebna pa je tudi širša podpora podjetnikov v kraju, da lahko dejavnosti tudi vsebinsko prilagodijo potrebam lokalnih podjetij. Z namenom posveta o ustanovitvi in delovanju FabLab Polhov Gradec so se v soboto, 3. februarja, že sestali župan občine Dobrova - Polhov Gradec Franc Setnikar, starši, predstavniki lokalnih podjetij ter izr. prof. dr. Drago Bokal s Fakultete za naravoslovje in matematiko UM, ki je tudi pobudnik in ustanovitelj skupine KoKOŠ. Sestanka so se udeležili tudi trije profesorji s Fakultete za elektrotehniko: prof. dr. Andrej Kos, predstojnik LTFE (Laboratorij za telekomunikacije), ki je predstavil idejo FabLab-a, prof. dr. Andrej Košir, predstojnik LUCAMI (Laboratorij za uporabniku prilagojene komunikacije in ambientno inteligenco) in doc. dr. Marko Jankovec iz LPVO (Laboratorij za fotovoltaiko in optoelektroniko), ki je tudi organiziral delavnice na OŠ Polhov Gradec.