Izbrano sporočilo

  • Natisni
  • Manjša pisava
  • Večja pisava

Št. obvestila: 18426

Datum: 10.10.2016 ob 12:10

Naročnik: Društvo Planet Zemlja

Kategorija: Nevladne organizacije

Ključne besede: ZANIMIVOSTI / SLOVENIJA / EKOLOGIJA

Eko reli 2016 z rekordno majhno porabo

Eko reli 2016 z rekordno majhno porabo

Na šestem Eko reliju je 15 tekmovalnih posadk, ki so vozile avtomobile z različnimi pogoni za 170 km dolgo traso Eko relija, ki je letos vodila od Ljubljane preko Rakitne in Cerknice, Pivke, Ilirske Bistrice ter Kozine do Strunjana, porabilo rekordno malo goriva, oziroma energije. Skupaj so namreč za 170 km dolgo pot ekipe porabile le 99,60 Eura. To pomeni, da je povprečen strošek na vozilo znašal 6,64 Eura, oziroma 3,9 Eura za 100 km poti.

Tekmovalne posadke so uporabljale različna vozila. Z enim vozilom VW e-Golf od dvajsetih, ki so že testno v uporabi za storitev prevoz na klic EURBAN, je sodelovalo Javno podjetje LPP Ljubljana. Posadke so preizkusile 5 Toyotinih hibridov in Lexus RX hibrid, ki jih je omogočil Toyota Center Ljubljana. Tekmovalna vozila Renault Megane dci, Renault Clio dci in Nissan Juke dci je omogočilo podjetje Malgaj Ljubljana, ki je organizatorjem pomagalo še z Dacio Sandero in Renaultom Zoe. Vozili Opel Corsa LPG in Opel Astra cdti so omogočili pri Avto Moste, dve vozili Kia Ceed pa so prispevali pri Avto Snoj. Mazda Slovenija je na letošnjem Eko reliju sodelovala z Mazdo 6 SPC.

Nagrado za racionalno uporabo vozila je dobila posadka Agencije za varnost v prometu, ki je s Toyoto Prius za traso relija porabile le 1,7 litra goriva.

Zmagovalec letošnjega relija pa je bila posadka LPP, ki je z vozilom VW e-Golf za 170 km porabila za 1,3 Eura električne energije. VW e-Golf je zmogel traso Eko relija s kratkim 15 minutnim dodatnim polnjenjem na vnaprej načrtovanem postanku v Parku vojaške zgodovine v Pivki, na cilju pa se je pokazalo, da je v baterijah na voljo še za skoraj 50 km energije. Ekipa je do naslednjega Eko relija prejela v hrambo prehodno zastavo Ministrstva za okolje in prostor Zeleni odtis.

Med vozili, ki niso imela hibridnega ali električnega pogona je imela najmanjšo porabo ekipa "Šestica", ki je vozila Renault Clio dci Avtohiše Malgaj, ki je za 170 km dolgo traso Eko relija porabila le 2,4 litra dizelskega goriva.

Fotografije najdete na FB Eko reli in jih lahko uporabite brez omejitev avtorskih pravic, na priloženi pa (z leve): ustanovitelj društva Planet Zemlja Vili Grdadolnik, člana zmagovalne ekipe Andrej in Eneja Osterman.

NEKAJ PODATKOV O DOGODKU:

Udeležence je na pot pospremil župan Zelene prestolnice Evrope 2016 - Ljubljane, Zoran Janković, za poseben start dogodka, pa je poskrbelo Javno podjetje Ljubljanski potniški promet d.o.o.. Urejeni vozniki Ljubljanskega potniškega prometa so udeležence zapeljali z električnimi, okolju prijaznimi vozili EURBAN na P+R Barje, od koder so ti sedli v vozila, s katerimi so se preizkusili na trasi Eko relija. Električna vozila EURBAN bodo v Ljubljani v prihodnje obratovala v okviru prevoza na klic po predhodno objavljenem voznem redu znotraj mreže linij LPP za ceno prevoza z javnim potniškim prometom, kmalu pa tudi po prilagodljivem voznem redu za ceno, ki bo konkurenčna vsem ostalim prevoznikom z osebnimi vozili v Ljubljani.

V ekipah so sedeli predstavniki Francoskega Veleposlaništva, veterana projekta dr. Henrik Gjerkeš in Brane Küzmič, sopranistka Alenka Gotar, predstavniki Javne agencije RS za varnost v prometu, ekipa JP Ljubljanski potniški promet, ekipa Ventovarne, Gostilne Šestica, Avto hiše Snoj, Gradbenega instituta ZRMK, Gospodarskega razstavišča Ljubljana, občine Dol pri Ljubljani, Srednjeveškega festivala Šentrupert, Gea TV in ECO meet-a.

Karavana se je na poti ustavila v Pivki, kjer jih je obiskal Martin Krpan, na cilju pa je udeležence pozdravil direktor Krajinskega parka Strunjan, mag. Marko Starman. Pogostitev je potekala na barki EKO MAKSIM pod vodstvom Prosuba.

Dogodek podpirajo podjetja, ki z uporabo okolju bolj prijaznih vozil, pomembno prispevajo k ozaveščanju glede okoljske problematike, pa tudi dejavno prispevajo k zniževanju onesnaženosti v urbanem okolju.

Zahvala za podporo gre naslednjim ustanovam: Javno podjetje Ljubljanski potniški promet d.o.o., Izpitnemu centru Slovenj Gradec/Velenje - Javni agenciji RS za varnost prometa in Elektro Robert Tošnjak s.p.. Zahvala za gostoljubje gre hišam: Vodno mesto Atlantis, Park vojaške zgodovine Pivka, Okolje Piran, oljčnik Alela, Krajinski park Strunjan, , Prosub Okusi morja, vinar Pavel Mihevc. Zahvala za vozila gre podjetjem: AvtoSnoj, AvtoMoste, Renault Nissan Slovenija, Avtohiša Malgaj, Toyota center Ljubljana, Mazda Motor Slovenija d.o.o.. Zahvala za nagrade gre: Andrej Jereb in AMZS, Center varne vožnje Vransko, Soline d.o.o., Krajinski park Strunjan, Vodno mesto Atlantis, Center za poslovno usposabljanje, Ventovarna inženiring za čisto okolje d.o.o., Makom trgovina d.o.o., GI ZRMK, Gostilna Šestica Ljubljana.

Osnovni namen projekta je javnost ozavestiti, da je vožnja po cestno-prometnih predpisih in s prilagojeno tehniko bistveno bolj varna, varčna in s tem tudi okolju bolj prijazna.

Povezana sporočila